نکاتی در مورد نگهداری صحیح اسانسور:

,

چرا باید از آسانسور نگهداری صحیح به عمل آید؟

آسانسور به تنهائی یک پروژه کامل در ساختمان است و از معماری تا سازه و فن و تکنیک در کنار صدها قطعه ریز ودرشت که هرکدام پیچیدگی و مسائل خاص خود را دارند.با توجه به اینکه قطعات آسانسور مستهلک می باشند لذا چنین وسیله ای بدون نگهداری مناسب و اصولی، متکی بر پایه های علمی این فن،کارکرد مطلوبی نخواهد داشت اگر نگهداری کافی برای آن صورت نگیرد احتمال وجود قطعات فرسوده وجود دارد و برای استفاده خطرناک است. در برخی موارد به علت عدم برنامه راهبری سرویس و نگهداری، یک آسانسور خوب و با کیفیت تبدیل به یک دستگاه نا مطمئن می شود.به همین خاطر است که متاسفانه شاهدیم طی سالیان اخیر سوانح و حوادث مرتبط با آسانسور از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

 

انواع فعالیت های سرویس و نگهداری آسانسور:

بازرسی:

بازرسی از آسانسور در مقاطع زمانی برنامه ریزی شده صورت می پذیرد تا معلوم شودکه آیا آسانسور به سرویس نیاز دارد یا به تعمیرات پیشگیرانه؟بازرسی ممکن است به صورت چشمی یا عینی و یا از طریق اندازه گیری بعضی از ویژگیهای فیزیکی دستگاهها باشد.

 

سرویس:

در صورتیکه هنگام بازرسی نیاز به سرویس احساس شود سرویس دهی برای قسمتهای متحرک و ثابت اعم از الکتریکی و مکانیکی صورت می پذیرد.همچنین هر آسانسور باید مطابق “چک لیست سرویس و نگهداری آسانسور”ماهیانه حداقل یکبار مورد سرویس قرارگیرد.

 

تعمیرات پیشگیرانه:

این تعمیرات زمانی صورت می گیرد که هنوز امکانات وسایل نصب شده در حال کار بوده و دچار خرابی نشده است .هدف از تعمیرات پیشگیرانه آن است که خرابی سیستم به تعویق افتد و فاصله های بین خرابیها رو افزایش بگذارد.ویا جلوی خرابی های احتمالی گرفته شود.

 

تعمیرات خرابی:

این تعمیرات مربوط به مواردی است که دستگاه از کار افتاده است و نمی تواند به وظایف پیش بینی شده عمل کند.با انجام تعمیرات لازمه، آسانسور مجددا راه اندازی شده و مورد بهره برداری قرارمی گیرد.

 

سرویس و نگهداری آسانسور چه مزایایی دارد :

  1. با سرویس مرتب آسانسور، هزینه‌های ناشی از تعمیر و خرابی آسانسور بسیار کمتر می‌شود.
  2. اگر به‌صورت مرتب برای سرویس و نگهداری آسانسور خود اقدام کنید، شاهد اتفاقات ناگوار مانند خرابی سیستم ترمز آسانسور، ساییدگی سیم بکسل آسانسور، شل شدگی اتصالات آسانسور، فرسودگی قطعات و… نخواهید بود.
  3. میزان امنیت افراد در هنگام استفاده از آسانسور بیشتر می‌شود و افراد با خیال راحت‌تر سوار آسانسور خواهند شد.
  4. میزان مصرف انرژی آسانسور بعد از سرویس شدن کاهش پیدا می‌کند و با این کار، در هزینه برق آسانسور و شارژ ساختمان صرفه‌جویی می‌شود.
  5. اگر آسانسور مجتمع شما به‌صورت مرتب سرویس شود، خواهید دید که سرعت آسانسور بیشتر می‌شود.
  6. آسانسور سرویس شده، هنگام شروع به حرکت و توقف، ترمزهای ناگهانی و تکان‌دهنده نخواهد داشت و به‌راحتی بالا و پایین می‌رود.
  7. آسانسوری که به‌صورت مرتب سرویس می‌شود، عملکرد بهتری دارد و تمیز و نو به نظر می‌رسد.

 

از همراهی شما سپاسگزاریم .

پرسنل شرکت آسانسور و پله برقی بهمن صنعت بصورت ۲۴ ساعت آماده خدمات رسانی به شما عزیزان میباشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *